31.8.10

ΟΧΙ, ΣΩΤΗΡΗ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΑΡΟΥΧΑ!


Και μάλιστα έτσι! Σε λίγο θα φωνάξουμε και τους Βουράκη, Ζλατάνο, Δέδε...

ΥΠΕΡΟΧΟ, ADMIRABLE!


Σύμφωνα με το εξώφυλλο της Sportday:

Βαλβέρδε προς παίκτες: "Τί πάθατε; Από δικά μας λάθη χάσαμε."

Υπέροχο! Admirable, maravilloso, portentoso, pasmoso!

ΣΤΟΝ ΟΜΟΡΦΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΔΟΥΝΑΒΗ...


Σ' ευχαριστώ, Γερόγαυρε, για την αφιέρωση. Άκουσε το κομμάτι και σε άλλη εκτέλεση.

JOHANN STRAUSS Jr: AN DER SCHÖNEN BLAUEN DONAU
Ο Herbert von Karajan διευθύνει τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης (1987).

30.8.10

ΣΕΚΕ



Μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του ιδρυτικού συνεδρίου του "Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος" (ΣΕΚΕ) στον Πειραιά, στα γραφεία του Συνδέσμου Μηχανικών Ατμοπλοίων, το 1918.



Ο όρθιος, με τον αριθμό 9, είναι ο πειραιώτης, με καταγωγή από τη Μπάλια της Μικρασίας, μηχανικός ατμόπλοιων Σταμάτης Κόκκινος.
Με τον αριθμό 15 σημειώνεται ο επίσης πειραιώτης Μιχάλης Σιδέρης.
Στο 19 ο σαλονικιός Αβραάμ Μπεναρόγια(ς), ο ιδρυτής της Φεντερασιόν.
Ο αριθμός 20 δείχνει τον Νίκο Γιαννιό, από την Άνδρο, ο οποίος ήταν αρχισυντάκτης στη σοσιαλιστική εφημερίδα "Ο Λαός" που εκδιδόταν στην Κωνσταντινούπολη.
Τέλος, στον αριθμό 5 είναι ο νεαρός Μιχάλης Οικονόμου. Δεν γνωρίζω αν πρόκειται για τον κατοπινό σπουδαίο, αν και παραγνωρισμένο, ιμπρεσιονιστή ζωγράφο.
Ανάμεσά τους βρίσκονται ο Δημοσθένης Λιγδόπουλος, ο Πεχνά Ανζέλ και άλλοι που δεν έχουν ταυτιστεί, τουλάχιστον από όσο εγώ ξέρω.

Τα παραπάνω στοιχεία τα πήρα από την ηλεκτρονική διεύθυνση
http://sobraluz.blogspot.com/2008_11_01_archive.html

******************

Τα πλήρη πρακτικά του ιδρυτικού συνεδρίου του ΣΕΚΕ βρέθηκαν και εκδόθηκαν από την Κ.Ε. του ΚΚΕ το 1982 σαν μια πολύτιμη και αναντικατάστατη πηγή για τη μελέτη των πρώτων χρόνων της ιστορίας του Κόμματος. Τα «Άπαντα» των πρακτικών μάς δίνουν τη δυνατότητα μιας απ’ ευθείας εκτίμησης του ιστορικού εκείνου συνεδρίου και του ρόλου που έπαιξαν τα πρόσωπα που συμμετείχαν σ’ αυτό. Κυρίως όμως φωτίζουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ιδρύθηκε το Κόμμα. Στις 4 - 10 (17 - 23 σύμφωνα με το Γρηγοριανό ημερολόγιο, που δεν είχε ακόμα υιοθετηθεί) Νοεμβρίου 1918 συνήλθε στον Πειραιά το ιδρυτικό 1ο Συνέδριο του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος της Ελλάδος (ΣΕΚΕ), στο ξενοδοχείο «Πειραιεύς», στα γραφεία του Συνδέσμου Μηχανικών Ατμοπλοίων. Τις προετοιμασίες και τη διοργάνωση του 1ου Πανελλαδικού Σοσιαλιστικού Συνεδρίου ανέλαβε η Οργανωτική Επιτροπή, η οποία εκλέχτηκε από τη Σοσιαλιστική Συνδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλη του 1918. Τα μέλη της ήταν οι: Άριστος Αρβανίτης, Νίκος Δημητράτος, Σταμάτης Κόκκινος, Αβραάμ Μπεναρόγια και Δημοσθένης Λιγδόπουλος.
Οι εργασίες του 1ου Συνεδρίου του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος της Ελλάδος διήρκεσαν συνολικά εφτά μέρες.
Από τα πρακτικά γίνεται φανερή η (φυσιολογική) επίδραση στο συνέδριο των ιδεών της Οκτωβριανής Επανάστασης. Οι αναφορές στο πρωτόγνωρο αυτό ιστορικό γεγονός ήταν συνεχείς και εκτός αυτού ψηφίστηκαν δυο κείμενα σχετικά, πρώτα το «Χαιρετιστήριο ψήφισμα επί της πρώτης επετείου της Ρωσικής Δημοκρατίας των Σοβιέτ» και κατόπιν η «Διαμαρτυρία για την μελετωμένην επέμβασιν των ιμπεριαλιστών της Αντάντ και του ελληνικού στρατού στο νεαρό Σοβιετικό κράτος».
Επίσης, από τα πρακτικά γίνεται γνωστή η ιδεολογική τοποθέτηση των συνέδρων. Χαρακτηριστικά, στο ιδρυτικό συνέδριο επικράτησαν τρεις τάσεις. Η αριστερή τάση που είχε σαν βασικό εκφραστή τον Δημοσθένη Λιγδόπουλο, η κεντρώα με τον Αβραάμ Μπεναρόγια και η δεξιά με κυριότερους εκπροσώπους τους Ν. Γιαννιό και Αρ. Σιδέρη.
Οι σημαντικότερες συγκρούσεις ιδεολογικών τοποθετήσεων έγιναν πάνω σε θέματα για τη στάση των σοσιαλιστών απέναντι σε ζητήματα του πολέμου και της ειρήνης, απέναντι στο Πρόγραμμα και το Καταστατικό του Κόμματος, στα ζητήματα τακτικής και στη στάση απέναντι στα αστικά κόμματα της χώρας. Στο 1ο Συνέδριο του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος της Ελλάδος διατυπώθηκαν επιγραμματικά οι αρχές του Κόμματος (21 πολιτικές απαιτήσεις, εν είδει προγράμματος, όπως και αναλυτικά οι απαιτήσεις υπέρ των εργατών). Ακόμα, συντάχτηκε σχετικό υπόμνημα με τις θέσεις του κόμματος πάνω σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, μεταξύ των οποίων και ένα χαρακτηριστικό ψήφισμα υπέρ της ιδρύσεως βαλκανικής δημοκρατικής ομοσπονδίας. Στη συνέχεια συντάχτηκε μια διαμαρτυρία εκ μέρους του κόμματος για «τις πιέσεις και τις φυλακίσεις», μια προκήρυξη με αποδέκτη την εργατική τάξη της Ελλάδας. Τέλος, οι βασικές προγραμματικές θέσεις που υιοθέτησε το συνέδριο του νεοϊδρυμένου κόμματος το οδήγησαν στην προσχώρησή του στην Κομμουνιστική Διεθνή (1920), κατοχυρώνοντας τον επαναστατικό προσανατολισμό του.

ΟΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΗΜΕΡΑ



Θα τον φάνε ΚΑΙ τον Φετφατζίδη...

ΟΙ ΓΛΕΙΦΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ


ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο ΑΛΒΕΡΤΟ ΜΕΡΛΟ: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ



ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο ALBERTO MERLO: EL ÚLTIMO VIAJE

29.8.10

ΦΟΥΤΕΡΑΚΙ



Ο εικονιζόμενος είναι ο "Φούτερ" όπως αποκαλεί ο Θρυλόπιστος τον Φούστερ. Και τον λέει έτσι σεμνά-σεμνά, διότι δεν του πάει (ακόμα) να τον πεί "παλτό".

ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΔΥΣΠΡΟΦΕΡΤΑ ΤΑ ΓΑΜΗΜΕΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ


Άρτι λεκτικώς διαπραχθέντα από τον εκφωνητή των ειδήσεων της ΝΕΤ. Δεν ξέρω ποιός ήταν, γιατί δεν τον έβλεπα. Το άκουγα το αστέρι μας, όμως, από το δωμάτιό μου. Και ιδού!

Πρώτον: Ο ΠΑΟΚ πέτυχε επί του Πανσερραϊκού μια περιπετειώδης νίκη.

Δεύτερον: Την ώρα αυτή η ΑΕΚ χάνει από την Κέρκυρα με 1-0 στην Πάτρα, στο ουδέτερο Παντελονησικό Στάδιο.

Η μπαγκανότα που εικονίζεται από εμένα στο παλληκάρι. Χαλάλι του. Βάλτε κι εσείς κάτι, μην το χάσουμε και μας το φάει κανά ιδιωτικό κανάλι.



ΥΓ. Αυτό το τσακώσαμε στο contra.gr στις 23.20: "Οι παίκτες της ΑΕΚ μπήκαν στον Παμπελλοπονησιακό για να πάρουν την νίκη".

Είπαμε: Δύσκολα... τα πράγματα - και όχι μόνο για τους παίκτες της ΑΕΚ.

ΜΟΝΤΥ ΠΑΪΘΟΝ: ΕΛΛΑΣ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ 1-0



ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΣ - ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ 1-0

Το γκόλ ο Σωκράτης στο 90.

ΠΑΛΙΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ...


Δ. ΜΥΡΙΝΟΣ


ΠΑΡΑΙΝΕΣΗ


Ρυθμίσαμε τις δυό ψυχές μας στον βαθύ
της θάλασσας τον ήχο, προς το βράδυ.
Το βάρυπνον εσκόρπισε σκοτάδι
που νάρκωνε την ηδονή· τι έχει σταθεί

θριαμβευτής το Θέρος το πυρρόμαλλο
αγνάντι μας! Κι ολούθε μάς φλογίζει
η λάγνη φλόγα, και βαριά λυγίζει
τη θέλησή μας σε ρυθμόν ανώμαλο.

Γείρε, σαν κλώνο καρπερό, την κεφαλή
απάνω μου: είναι γλυκός ο κόπος.
Γείρε ολάκερη! η Λαγνεία μάς καλεί
π’ άναρχα ο νόμος της ανθίζει, όπως

άναρχα θάλλει,
της θάλασσας ο ύμνος στ’ ακρογιάλι.


Αλεξάντρεια



Από το περιοδικό «Γράμματα», Αλεξάνδρεια, τόμ. 1, αρ. 6 (1911), σελ. 181.

ΝΑΙ, Η ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΜΑΣ ΦΤΑΙΕΙ!





Δεν κόβετε, ρε παιδιά, τις αηδίες. Μην πετάτε άλλη άμμο στη μούρη των οπαδών του Θρύλου.

Το ματς το έχασε ο Ολυμπιακός από μόνος του. Όλος ο Ολυμπιακός - να εξηγούμεθα. Παίκτες και προπονητής.

ΤΩΡΑ ΣΑΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ, ΤΣΩΧΟΧΕΛΑΚΗΔΕΣ...



... όχι σαν τις χτεσινές κρυοκωλιές! Άντε, μπράβο!

28.8.10

ΚΟΥΙΖ



Για να είμαστε σωστοί και δίκαιοι. Τί σας θυμίζει;

Η απάντηση:

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΧΕΝΤΡΙΞ!



Σε όλους τους σύγγαυρους θαυμαστές του γίγαντα Χέντριξ


ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο JIMMY HENDRIX: PURPLE HAZE

ΟΠΟΙΑ ΣΕΜΝΟΤΗΣ! ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ "ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΜΑΤΙΑ"...



... και, βεβαίως, θαυμασμός... και απορία... και μία κάποια έκστασις, ορατή και ακουστή έστω και ανεπαισθήτως πως...

Πώ, πώ, γκέλα!
Μας έφυγε η μασέλλα!...

ΤΖΙΜΜΥ ΧΕΝΤΡΙΞ!



JIMMY HENDRIX: WILD THING

From the Monterey pop festival (16-18 June 1967). Famous incident in which Hendrix mimes having sex with his guitar, douses it in lighter fluid, sets it aflame, and smashes it. Awesome.

27.8.10

ΚΟΥΙΖ



Από πού είναι αυτή η φωτογραφία;

ΠΑΛΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Το Moltke της εταιρείας Hapag, που έκανε το δρομολόγιο Γένοβα-Πειραιάς, αραγμένο στο λιμάνι του Πειραιά. Φωτογραφία του 1914.

ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ...


Ανθρωπάκια...
Ζουληγμένα... καταπιεσμένα... μικρά... ανυπόληπτα... και, βεβαίως, σιχαμερά.

ΟΔΟΣ ΣΟΛΩΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ


ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ


ΞΕΝΟΣ


    Αφιερώνεται στο Σπήλιο Πασαγιάννη
    που ευρίσκεται στην Κέρκυρα



– Ξένε ποιός είν’ ο τόπος σου και ποιό ’ναι τ’ όνομά σου;
– Κι αν είμαι ακόμα στ’ όνειρο, ξένος εγώ δεν είμαι.
Βλέπω γαλάζια ακρογιαλιά κι ελιές λιγνοϋφασμένες,
Βλέπω και κάστρο, στο γυαλί να πέφτει του πελάγου.
– Μα σε ποιό κάβον άραξε το τρεχαντήρι πού ’ρθες;
– Το πνίγει του νησιού το φως· μα κάλλιο εσύ προβόδα
Δείξε μου πού ’ν’ οι κήποι σας, πού ’ν’ τα χρυσά τα μήλα,
Και μη μου πεις για τις χαλκές του θείου Αλκίνοου σκύλλες,
Μα κράτησε του περβολιού το φύλακα για νά ’μπω
Και κεί σου λέω πώς λέγομαι και πώς στον τόπο ήρθα.
Κι έπειτα δείξε μου, ω καλή, τις αγιασμένες στράτες
Που ο Σολωμός συνήθαγε ν’ ακολουθάει τα βράδυα.



Δημοσιεύθηκε στον «Νουμά», τ. 3, αρ. 168 (16 του Οχτώβρη 1905), σελ. 10.

26.8.10

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΝ ΛΟΥΣΙΑΝΟ ΓΚΑΓΕΤΙ







Το πρωτάθλημα αρχίζει αύριο. Λόγοι ανώτεροι της θέλησής του δεν επιτρέπουν στον Λουσιάνο Γκαγέτι να δώσει "το παρών". Ο παιχταράς αυτός δεν θα ξαναπαίξει μπάλλα, αλλά αυτά που είδαμε να κάνει στον Θρύλο στα χρόνια που τίμησε την ερυθρόλευκη φανέλλα, φτάνουν για να μην τον ξεχάσουμε ποτέ.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΝ ΛΟΥΣΙΑΝΟ ΓΚΑΓΕΤΙ!!!

ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο ΠΑΝΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ



ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο ΠΑΝΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ: ΣΗΚΩ ΠΑΝΩ, ΚΑΤΣΕ ΚΑΤΩ

25.8.10

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΘΑΝΟ


Συγχαρητήρια στον σύγγαυρο Θάνο Πέππα για την επιτυχή περάτωση των μεταπτυχιακών σπουδών του, μαζί με ευχές από καρδιάς και για ανώτερα. Άντε και με τον διδακτορικό τίτλο!
Διότι, όπως και να το κάνουμε, είμαστε... επιστήμονες!
Δι' εμού τον συγχαίρουν και του εύχονται τα καλύτερα η Πόλυ και ο Δημήτρης.
Συγχαρητήρια βεβαίως ανήκουν από όλους μας και στους ευτυχείς σύγγαυρους γονείς του, Ουρανία και Θόδωρο. Γιατί; Για όλα!

ΤΑΝΓΚΟΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΩΤΗΣ


ΤΑΝΓΚΟΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ


       Στον Νίκο Μαυρωνά

Των φθόγγων φύλλα δροσερά
στις ρεματιές του ονείρου,
καθώς βουλιάζουν τα φτερά
μες στα νερά του απείρου,
να μπάσετε την ομορφιά
στης κιβωτού τη μοίρα
και μύριοι κόσμοι σαν καρφιά
να στερεωθούν στη λύρα,
  να γίνουν μέτρα και ρυθμοί,
  ψηφία νά ’ναι κι αριθμοί.

Δυνάμεις ξένες, μα ορατές
στον αδηφάγο χρόνο,
τα πέρατα σαν πειρατές
κουρσέψτε· και όταν μόνο
των πεύκων η ανασαιμιά,
γοργό πουλί, τον ήχο
θ’ αρπάξει από τα γιασεμιά,
που θα μπηχτούν στο στίχο,
  θα γίνει πέτρα πια ο αριθμός,
  αλέτρι, αμέτρητος ρυθμός.

ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΕΝΤΙΚΟΥΛΕ


ΤΡΑΓΟΥΔΑ Η MELIHAT GÜLSES: YEDIKULE


Ο ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ ΠΕΡΠΙΝΙΑΔΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΒΑΓΓΕΛΗ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ: ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ

859: ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ


ΕΙΔΕΣ ΤΑ ΓΑΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ!...





GIACOMO PUCCINI: O MIO BAMBINO CARO Χ 3



ΤΡΑΓΟΥΔΑ Η KATIA RICCIARELLI
Plaza de Toros Monumental de Madrid




ΤΡΑΓΟΥΔΑ Η KIRI TE KANAWA




ΤΡΑΓΟΥΔΑ Η MARIANNE FISET
Opéra de Montréal, 2009

24.8.10

ΓΙΑΤΙ ΚΛΑΙΝΕ;




Με το που εκλέχτηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης πρόεδρος της Σούπερ Λίγκας (με την ψήφο τους κιόλας) πιάσανε το κλάμα. Ποτάμια... Βόλγες, Αμαζόνιοι, Νείλοι δακρύων! Τί κλαίνε; Αφού τον ψήφισαν!

ΓΑΥΡΟΣ ΟΡΝΙΘΗΣ



Πίσω από το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Γαύρος Ορνίθης κρύβεται ο εικονιζόμενος Δημήτριος Γρηγορίου Καμπούρογλους (1852-1942).

Ο Δημήτριος Καμπούρογλου γεννήθηκε στην Αθήνα, γιος του κωνσταντινουπολίτη Γρηγορίου Καμπούρογλου, λόγιου και ιδρυτή της πρώτης εθνικής θεατρικής σκηνής στη χώρα μας, και της Μαριάννας το γένος Σωτηριανού - Γέροντος από την Αθήνα. Μεγάλωσε σε υψηλό πνευματικό περιβάλλον, καθώς και η μητέρα του ήταν εξαιρετικά μορφωμένη για την εποχή. Σπούδασε στη νομική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και άσκησε στη δικηγορία για δεκαπέντε χρόνια. Στη συνέχεια εργάστηκε στο δημόσιο τομέα [Πρωτοδικείο Αθηνών (1872-1873), Αρχαιολογική Εταιρεία, Εθνική Βιβλιοθήκη, της οποίας διετέλεσε και διευθυντής (1904-1917)]. Ασχολήθηκε παράλληλα με τη δημοσιογραφία. Στα πλαίσια της δραστηριότητάς του συγκέντρωσε ιστορικό και χρονογραφικό υλικό για την Αθήνα, επανέκδωσε το ιδρυμένο από τον πατέρα του περιοδικό Εβδομάς, του οποίου ανέλαβε και τη διεύθυνση (1884-1886) και κυκλοφόρησε το λαογραφικό περιοδικό Δίπυλον (1910-1912). Τιμήθηκε με το κρατικό Αριστείο των Γραμμάτων (1923) και υπήρξε μέλος (από το 1927) και πρόεδρος (1934) της Ακαδημίας Αθηνών. Το 1932 γιόρτασε τα πενήντα χρόνια της φιλολογικής του δραστηριότητας στο σύλλογο Παρνασσός. Πέθανε στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε το 1872, φοιτητής ακόμη, με την υποβολή της κωμωδίας του Ευσυνειδησία και Ασυνειδησία στο Βουτσιναίο ποιητικό διαγωνισμό, στον οποίο βραβεύτηκε τον επόμενο χρόνο για την ποιητική συλλογή Η φωνή της καρδιάς μου. Ακολούθησαν πολλές δημοσιεύσεις και εκδόσεις έργων του, με τα οποία κάλυψε πολλούς τομείς του γραπτού λόγου. Ο Δημήτριος Καμπούρογλου ανήκει στους έλληνες πεζογράφους της λεγόμενης γενιάς του 1880. Στο σύνολο του έργου του κυριαρχεί η πρόθεσή του να καταγράψει την ιστορία της Αθήνας, για την οποία έτρεφε βαθιά αγάπη, και να αναδείξει μέσω του λόγου του την αδιάσπαστη συνέχεια του ελληνισμού στο πέρασμα των αιώνων. Για το λόγο αυτό στράφηκε τόσο στην ιστορική και λαογραφική μελέτη του παρελθόντος, κυρίως της περιόδου της τουρκοκρατίας, όσο και στην παρατήρηση της σύγχρονής του πραγματικότητας με έμφαση στα λαϊκά κοινωνικά στρώματα. Στον τομέα της γλώσσας κινήθηκε στα πλαίσια μιας συγκρατημένης δημοτικιστικής έκφρασης. Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Δημήτριου Καμπούρογλου βλ. Γιάκος Δημ., «Καμπούρογλους Δημήτριος», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 8. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ., Μερακλής Μ.Γ., «Δημήτριος Καμπούρογλου», Η ελληνική ποίηση· Ρομαντικοί - Εποχή του Παλαμά - Μεταπαλαμικοί· Ανθολογία - Γραμματολογία, σ.194-197. Αθήνα, Σοκόλης, 1977, Παπαγεωργίου Κώστας Γ., «Δημήτριος Γρ. Καμπούρογλους», Η παλαιότερη πεζογραφία μας· Από τις αρχές της ως τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμοΖ' (1880-1900), σ.52-69. Αθήνα, Σοκόλης, 1997, Σολωμού Αλίκη, «Καμπούρογλου Δημήτριος», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό 4. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1985 και Σπεράντσας Σ.Γ., «Καμπούρογλου Δημήτριος Γρ.», Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια 13. Αθήνα, Πυρσός, 1933.

Πηγή: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.ΚΕ.ΒΙ.

ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο ΜΑΡΙΟ ΜΙΓΙΑΝ ΜΕΔΙΝΑ: Η ΠΕΤΣΙΝΗ ΜΠΑΛΛΑ



ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο MARIO MILLAN MEDINA


LA PELOTA DE CUERO

Tenemos bien escondido
En un islote de la ibera,
Una gran base espacial
Oculta de los espias.

Una horqueta de niandubay
Que nos llenara de gloria
Tiraremos el ondazo
Mas potente de la historia!

Con esa gomera grandota
Tirada por cinco mulas,
En una pelota de cuero
Mandamo tre gaucho a la luna.

Tunicho y cresencio reguera,
El bigotudo y candoroso laguna.
Entre revuelo de poncho y melena
La pelota de cuero va llegando a la luna...

23.8.10

ΧΟΥΑΝ Δ' ΑΡΙΕΝΣΟ ΚΑΙ ΑΡΜΑΝΤΟ ΛΑΒΟΡΔΕ



Για τον σύγαυρο Γερόγαυρο

ΠΑΙΖΟΥΝ Ο JUAN D’ARIENZO Y SU ORQUESTA ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ Ο ARMANDO LABORDE


DE PURO CURDA


¡Che mozo! Sirva un trago más de caña,
yo tomo sin motivo y sin razón;
no lo hago por amor que es vieja maña,
tampoco pa'engañar al corazón.
No tengo un mal recuerdo que me aturda,
no tengo que olvidar una traición,
yo tomo porque sí... ¡de puro curda!
Pa'mi es siempre buena la ocasión.

Y a mi, qué me importa que diga la gente
que paso la vida en un mostrador.
Por eso no dejo de ser bien decente,
no pierdo mi hombría ni enturbio mi honor.
Me gusta y por eso, le pego al escabio,
a nadie provoco ni obligo jamás
y al fin, si tomando me hago algún daño,
lo hago conmigo... ¡De curda nomás!

Si un hombre pa'tomar un trago e'caña
precisa la traición de una mujer,
no es hombre, no se cura, no se engaña.
¡Es maula p'al sufrir y p'al perder!
Yo tengo bien templado el de la zurda
no tomo p'aguantar un tropezón,
yo tomo porque sí... ¡De puro curda!
Pa'mi es siempre buena la ocasión.



Μουσική: Carlos Olmedo.
Στίχοι: Abel Aznar.
Τάνγκο του 1957.
TV Uruguaya Canal 4 - - 1969

ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΓΑΜΗΜΕΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!


ΓΙΩΡΓΟΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: "Δεν υπάρχει δίλλημα για μας μεταξύ αγοράς και κράτους. Στόχος μας είναι να βάλουμε και την αγορά και το κράτος στην υπηρεσία του πολίτη."
Πηγή: http://government.gov.gr/2010/08/23/1691/

Εννοείται ότι δεν μπαίνουμε στον κόπο καν να σχολιάσουμε... αλήθεια τί να σχολιάσουμε (;!), όταν λίγο παρακάτω λέει το φοβερό και τρομερό "Μπορούμε να εξαλείψουμε τον αναλφαβητισμό, ψηφιακό και συμβατικό".

ΤΟ 20





Το 20, το παλιό τρόλλεϋ του Πειραιά. Φωτογραφία της δεκαετίας του '70.



Το τρόλλεϋ είναι "χωρίς εισπράκτορα" στη φωτογραφία του 1981.

Η ΑΛΙΚΗ ΚΑΓΙΑΛΟΓΛΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ



Η ΑΛΙΚΗ ΚΑΓΙΑΛΟΓΛΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ: Η ΞΑΝΘΟΥΛΑ

ΝΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ!



Αποσκευές ασθενούς στο Κρατικό της Νίκαιας.

Η εικόνα είναι παρμένη από το ιστολόγιο του σύγγαυρου Θόδωρου Πέππα.

ΑΠΑΓΓΕΛΛΕΙ Ο ΚΙΚΕ ΒΟΛΦ: "ΤΑΝΓΚΟ ΚΑΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ"



ΑΠΑΓΓΕΛΛΕΙ Ο QUIQUE WOLFF


TANGO Y FÚTBOL


¿Cómo vas a saber lo que es el amor?
Si nunca te hiciste hincha de un club
¿Cómo vas a saber lo que es el dolor?
Si jamás un zaguero te rompió la tibia y el peroné
y estuviste en una barrera y la pelota te pegó justo ahí…

¿Cómo vas a saber lo que es el placer?
Si nunca diste una vuelta olímpica de visitante
¿Cómo vas a saber lo que es el cariño?
Si nunca la acariciaste de chanfle
entrándole con el revés del pie
para dejarla jadeando bajo la red

¡¡Escúchame!!,
¿Cómo vas a saber lo que es la solidaridad?
Si jamás saliste a dar la cara
por un compañero golpeado desde atrás

¿Cómo vas a saber lo que es la poesía?
Si jamás tiraste una gambeta
¿Cómo vas a saber lo que es la humillación?
Si jamás te metieron un caño

¿Cómo vas a saber lo que es la amistad?
Si nunca devolviste una pared
¿Cómo vas a saber lo que es el pánico?
Si nunca te sorprendieron mal parado en un contragolpe

¿Cómo vas a saber lo que es morir un poco?
Si jamás fuiste a buscar la pelota dentro del arco

¡Decime viejo!
¿Cómo vas a saber lo que es la soledad?
Si jamás te paraste bajo los tres palos,

a doce pasos de uno que te quería fusilar
y terminar con tus esperanzas

¿Cómo vas a saber lo que es el barro?
Si nunca te tiraste a los pies de nadie
Para mandar una pelota sobre un lateral

¿Cómo vas a saber lo que es el egoísmo?
Si nunca hiciste una de más
cuando tenias que dársela,
al nueve que estaba solo

¿Cómo vas a saber lo que es el arte?
Si nunca, pero nunca inventaste una rabona
¿Cómo vas a saber lo que es la música?
Si jamás cantaste desde la popular

¿Cómo vas a saber lo que es la injusticia?
Si nunca te saco tarjeta roja, un referí localista
Decime, ¿Cómo vas a saber lo que es el insomnio?
Si jamás te fuiste al descenso

¿Cómo, cómo vas a saber lo que es el odio?
Si nunca hiciste un gol en contra
¿Cómo, pero cómo vas a saber lo que es llorar?
Si llorar, si jamás perdiste una final de un mundial
sobre la hora con un penal dudoso

¿Cómo vas a saber querido amigo?
¿Cómo vas a saber lo que es la vida?
Si nunca, jamás jugaste al fútbol

Ο ΜΕΓΑΣ ΧΟΥΑΝ Δ' ΑΡΙΕΝΣΟ ΚΑΙ Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ



Ο JUAN D’ARIENZO Y SU ORQUESTA ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΗ LOCA

21.8.10

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΕΙΡΑΙΩΤΙΚΟ



Η ΑΝΤΖΕΛΑ ΟΡΦΑΝΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑ


Η ΞΑΒΕΡΙΩΤΙΣΣΑ

Μαραίνεται η καρδούλα μου
από πικρό μαράζι
για κάποια Ξαβεριώτισσα
που όλο καημούς μου βάζει

Βραδυοξημερώνομαι
πάντα στη γειτονιά της
να μ' ανταμώσει δε μπορεί
φοβάται τη μαμά της

Έλα και σού 'χω κούκλα μου
βοτάνι να σου δώσω
να την κοιμήσεις μια βραδιά
να ρθείς να σ' ανταμώσω

Πόσες φορές θα σου το πω
με μια γλυκιά κιθάρα
πως έχω αγάπη στην καρδιά
για σε κρυφή λαχτάρα



Στίχοι και μουσική: Δημήτρης Γκόγκος, Μπαγιαντέρας.
Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Γκόγκος, Μπαγιαντέρας.

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟ





Ιδού και το Ποδηλατοδρόμιο!





Το Ποδηλατοδρόμιο είναι στο τρίγωνο κομμάτι άνω αριστερά, καθώς μας πληροφορεί ο Θόδωρος Α. Πέππας.











Ο σταθμός του Νέου Φαλήρου, έξω από το Ποδηλατοδρόμιο.

ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ