11.10.07

ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΟΙΗΤΗ"



ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ


ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ


Τη σάρκα, το αίμα θα βάλω
σε σχήμα βιβλίου μεγάλο.

"Οι στίχοι παρέχουν ελπίδες"
θα γράψουν οι εφημερίδες.

"Κλεαρέτη Δίπλα-Μαλάμου"
και δίπλα σ' αυτό τ' όνομά μου.

Τη ψυχή και το σώμα μου πάλι
στη δουλιά θα δίνω, στη πάλη.

Αλλά με τη δύση του ηλίου,
θα πηγαίνω στου Βασιλείου.

Εκεί θα βρίσκω όλους τους άλλους
λόγιους και διδασκάλους.

Τα λόγια μου θα 'χουν ουσία
κι η σιωπή μου μια σημασία.

Θηρεύοντας πράγματα αιώνια,
θ' αφήσω να φύγουν τα χρόνια.
Θα φύγουν και θα 'ν' η καρδιά μου
σα ρόδο που πάτησα χάμου.



Άγνωστε Ποιητά, στο όμαιμο ΑΛΩΝΑΚΙ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ κρέμασα και έναν Βερλαίν σε μετάφραση του Καρυωτάκη. Ελπίζω να είστε ικανοποιημένος.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ. Αλήθεια τι ομάδα΄να ήταν ο Κρυωτάκης; Θα είχε δει τους Ανδριανοπουλαίους να παίζουν; νομίζω ότι το 32 έπαιζαν. Ο ΑΟ Πρέβεζας είχε ιδρυθει; Αυτά είναι καυτά ερωτήματα για τους φιλόλογους, αλλά η έρευνα στην Ελλάδα νοσεί. Να μια καλή ιδέα για διπλωματική εργασία που θα μπορούσατε να εμφυσήσετε στους μαθητές σας. Και το θέτω σε προβληματισμό στους επισκέπτες του μπλόγκ, να τεκμαίρουν μέσα από τα ποιητικά κείμενα των ποιητών του μεσοπολέμου την οπαδική τους προτίμηση. Ποιανού ο χαρακτήρας ταιριάζει σε ποια ομάδα.

Θεόδωρος Α.Πέππας είπε...

Οι Ανδριανοπουλαίοι έπαιζαν το 1932, ο Καρυωτάκης είχε αυτοκτονήσει από τις 21-7-1928!

Ανώνυμος είπε...

Συγνώμη έχετε δίκιο, μπέρδεψα το γεγονός ότι ήταν 32 χρόνων τότε, αν δεν κάνω και πάλι λάθος

Γιωργος Κεντρωτης είπε...

@ άγνωστος ποιητής: "Ω, βγάλτε από τον κρόταφό μου αυτή την κάμαρα". Ποιανού είναι αυτός ο στίχος - μήπως ξέρεις;

@ θεόδωρος α. πέππας: Χαίρε, ραββί των χρονολογιών!

Θεόδωρος Α.Πέππας είπε...

@Αγνωστος ποιητής: Εχετε απόλυτο δίκιο εδώ, αυτοκτόνησε 32 ετών
@Γιώργο Κ Ραββί! Θα θεωρηθεί ιεροσυλο από τους μεν, φιλοεβραϊκό από τους δε Εσύ, πλέον τυχερός, προσεφωνήθης maitre (maestro, meister, master ομοίως πλέον εύηχα) Σε σενα, όμως, δίκαια Εμένα πολύ μου πάει, οποιοδήποτε. Απλό μνημονοτεχνικό τρυκ-ιδια ημερομηνία γεννήθηκε ο πατέρας μου. Ετσι θυμάμαι πολλές ημερομηνίες Μιά γιατρίνα μου ξεπλάγη που της είπα χρόνια πολλά, ενώ απλά συνέπιπτε να έχει την ίδια μέρα γεννησης με τον Λόρδο Βύρωνα

Γιωργος Κεντρωτης είπε...

Θόδωρε, είσαι ασύλληπτος! Δεν παίζεσααι, κατά το δη λεγόμενον.